Skuteczne odchudzanie

Skuteczne odchudzanie

Spis treści


Odchudzanie jest procesem trudnym i długotrwałym. Źle dobrana dieta, trudno dostępne produkty lub zbyt rygorystyczne zasady, powodują, że zamiast chudnąć, rezygnujesz z niej i wracasz do niezdrowych nawyków. Zaczynasz szukać kolejnej diety, później następnej, w efekcie mija sporo czasu, a Ty wciąż ważysz tyle samo lub nawet więcej? Jeśli czytasz ten artykuł, to znaczy, że masz dość ciągłych diet, które nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, a nawet jeśli udało się schudnąć, to efekt był krótkotrwały. Zebraliśmy dla Ciebie kilka zasad, których musisz się trzymać, aby efekty Twojej diety były nie tylko szybko widoczne, ale również utrzymywały się przez długi czas.

Miłej lektury!

Idealna dieta to zdrowy styl życia

Nie traktuj diety jako chwilowej zmiany nawyków żywieniowych po to, aby schudnąć. Takie podejście niemalże w stu procentach skończy się efektem JOJO. Dlatego odrzuć wszelkie głodówki i inne restrykcyjne diety. Wybierz taką, którą będziesz mógł stosować przez długi czas, a nawet całe życie. Jeśli chcesz skutecznie schudnąć, zmień cały swój styl życia i podejście do zdrowego i racjonalnego odchudzania, tylko wtedy efekt utrzyma się na zawsze. Oczywiście nie musisz rezygnować z wszystkiego od razu, ale sukcesywnie wprowadzaj zmiany i dbaj o to, by naturalne, zdrowe produkty były na Twoim stole zawsze, a nie tylko „gościnnie”.

Nie tylko dieta, czyli co jeszcze jest ważne, aby schudnąć

Dietetycy zgodnie twierdzą, że aby osiągnąć 100% efektu odchudzania, konieczne jest połączenie diety wraz z ćwiczeniami. 70% skuteczności gwarantuje dieta, z kolei 30% ruch. Jeśli do tej pory w Twoim życiu niewiele było aktywności, zacznij od lekkiej formy. Zamiast jeżdżenia autem lub autobusem do pracy, wybierz rower lub idź pieszo. Podczas wieczornego oglądania filmu możesz jeździć na rowerku stacjonarnym, maszerować na bieżni lub skorzystać z orbitreka. Dla osób, które nie lubią grupowych zajęć fitness, polecamy gotowe zestawy ćwiczeń dostępne w internecie. Wybór jest ogromny, zarówno dla osób początkujących, jak i dla zaawansowanych.

skuteczne odchudzanie

Zdrowe odżywianie, czyli jakie?

Ciągle słyszysz, że musisz odżywiać się zdrowo, ale tak naprawdę nie wiesz, na czym powinno to polegać? Pierwszym krokiem do prawidłowego odżywiania jest wyrzucenie ze swojej diety białego cukru i produktów, które go zawierają, fast foodów oraz żywności przetworzonej. Jeśli wydaje Ci się, że nie jesz słodyczy, więc cukier to nie Twój problem, sprawdź skład produktów, które masz w domu. Napoje, soki, nawet te 100%, gotowe produkty, nawet niektóre szynki, jogurty i sery zawierają cukier. Czas najwyższy się ich pozbyć!

Zacznij czytać etykiety produktów. Unikaj tych, które mają barwniki i konserwanty. Stawiaj na naturalną żywność. Owoce i warzywa powinny stanowić główną część Twojej diety. Włącz do swojego jadłospisu zdrowe tłuszcze – oleje nierafinowane np. kokosowy lub oliwę z oliwek. Jedz 4-5 posiłków dziennie, w regularnych odstępach czasowych. Nie podjadaj między posiłkami. Jeśli nie zawsze masz czas na gotowanie, zadbaj by w Twojej lodówce były produkty, które możesz zabrać ze sobą wszędzie, np. soki, zdrowe desery czy gotowe, pełnowartościowe zupy. Patrz na ich skład. Im krótszy, im mniej w nim dodatków, tym lepiej.

Planowanie posiłków

Dla osób, które właśnie rozpoczynają swoją dietę, nawet jeśli podchodzą do procesu odchudzania po raz setny, polecamy planowanie posiłków. Usiądź i stwórz jadłospis, w którym uwzględnisz zapotrzebowanie kaloryczne, Twój harmonogram dnia oraz zdrowe produkty. Jeśli rozplanujesz sobie, co będziesz jeść i w jakich porcjach przez najbliższe kilka dni, ryzyko, że podjesz coś zakazanego, znacznie maleje. Planowanie pomoże również w organizacji zakupów. Kupisz tylko to, co potrzebujesz, a więc zaoszczędzisz i unikniesz wyrzucenia zepsutych produktów. Ułożenie jadłospisu sprawia Ci problem? Możesz skorzystać z gotowych planów żywieniowych dla kobiet i mężczyzn, które zostaną ułożone specjalnie dla Ciebie, przez doświadczonego dietetyka.

Detoksykacja organizmu

Przetworzona żywność, chemia, która się w niej znajduje, zanieczyszczone powietrze, stres oraz leniwy tryb życia powoduje, że w organizmie zbierają się toksyny. Jeśli nie pozbędziesz się ich przed odchudzaniem, szanse, że Twoja dieta będzie skuteczna, a efekty długotrwałe, znacznie maleją. Szkodliwe substancje znajdują się w narządach, powodując groźne choroby, obniżenie odporności, spadek energii oraz tycie. Zadbaj o regularną detoksykację organizmu i przygotuj go do zmiany sposobu żywienia. Dzięki temu efekty będą jeszcze większe. Poczujesz się lepiej, zarówno fizycznie, jak i psychicznie, ponieważ toksyny wpływają także na pracę mózgu oraz Twoje samopoczucie.

Czy szybkie diety są skuteczne?

Jeśli mają być wprowadzeniem do zdrowego trybu życia to tak. Jeśli mają pomóc schudnąć na już, a za chwilę wrócisz do jedzenia słodyczy i fast foodów, jesteśmy pewni, że zbędne kilogramy wrócą szybciej, niż się tego spodziewasz. Zbliża się ważne wydarzenie, potrzebujesz na już zrzucić kilka kilogramów, ale chcesz, żeby dieta była skuteczna i długotrwała? Skorzystaj z kuracji sokowej, która oczyści Twój organizm, uzupełni niedobory witamin i minerałów, a przy tym pomoże zrzucić kilka kilogramów. Jest to szybka dieta, która jest skuteczna, ale do utrzymania jej efektów, konieczne jest wprowadzenie do swojego życia kilku zmian, o których wspominaliśmy w pierwszej części artykułu.

Jeśli macie więcej pytań lub potrzebujecie porady – wysyłajcie zapytania na adres e-mail: kontakt@sportfood.pl

Pamiętaj, warto włączyć soki SPORTFOOD do codziennej diety. To pozwoli wyeliminować niezdrowe przekąski i świetnie sprawdzi się w formie II śniadania lub podwieczorku.

Polecane produkty