Wartościowa skórka

Wartościowa skórka

Skórka dla owoców i warzyw stanowi barierę ochronną przede wszystkim przed utratą wody oraz cennych witamin, spowodowaną m.in. wahaniami temperatur. Dodatkowo skórka owocowa to najlepsze źródło bioflawonoidów, czyli naturalnych substancji wzmacniających układ odpornościowy. Związki takie jak: flawony, katechiny, antocyjanidyny i flawanony posiadają udowodnione działanie antyoksydacyjne.

Oznacza to, że chronią organizm przed negatywnym działaniem wolnych rodników oraz pomagają w przyswajaniu cennych dla zdrowia substancji antyoksydacyjnych – między innymi witaminy C. 

Błonnik w skórce warzyw i owoców

Skórka owocowa i warzywna jest również świetnym źródłem błonnika pokarmowego. Błonnik działa jak przysłowiowa „miotełka” w naszych jelitach, czyszcząc je z niestrawionych resztek pokarmowych. Przyspiesza perystaltykę jelit oraz reguluje wypróżnienia.

Warto również wspomnieć, że błonnik jest niezastąpiony w procesie odchudzania, ponieważ spowalnia wchłanianie węglowodanów oraz zapewnia uczucie sytości. Według WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) należy dostarczać około 20-40 g błonnika dziennie.

Czy warto obierać owoce i warzywa?

Obieranie owoców i warzyw jest niestety dalej powszechnym zwyczajem, który szczególnie często można zaobserwować wśród rodziców, którzy pozbywają się cennej skórki aby ułatwić dzieciom gryzienie i przełykanie oraz chcą uchronić swoje pociechy przed szkodliwymi pestycydami, które w skórce mogą się znajdować (ale nie muszą).

Jak się więc ustrzec przed pestycydami? Należy bardzo dokładnie myć wszystkie owoce i warzywa przed spożyciem – ten banalny zabieg zredukuje ryzyko szkodliwego działania pestycydów.

Coldpress tak, soki z kartonika – NIE!

Wszyscy dobrze wiemy, że soczki z kartonika są pozbawione tych wartości, ponieważ w ich składzie nie ma najcenniejszej rzeczy - skórki z owoców i warzyw. Odwrotną sytuację mamy w sokach cold press od SPORTFOOD. Tu owoce i warzywa trafiają do butelek w niezmienionej formie.

Aby zachować wszystko co najcenniejsze, najlepiej sprawdza się metoda tłoczenia na zimno. Dzięki temu owoce i warzywa zachowują witaminy, minerały i błonnik, czyli to co w nich najbardziej wartościowe.

Zostaw opinię

* Imię
* E-mail Ukryty
   Strona www Adres strony zhttp://)
* Komentarz
Przepisz kod