Jak można polepszyć efekty detoksu sokowego?

Jak można polepszyć efekty detoksu sokowego?

Dbanie o siebie i swoją sylwetkę to tak naprawdę niekończąca się praca. Wciąż musimy uważać na to, co jemy, dbać o regularną aktywność fizyczną oraz unikać szkodliwych używek. Co jakiś czas warto jednak przeprowadzić detoks sokowy, gdyż nie jesteśmy w stanie całkowicie uniknąć zanieczyszczenia organizmu toksynami. Efekty detoksu widać bardzo szybko, ale jak długo? Czy jest jakiś sposób na zwiększenie efektu detoksu?

Jak polepszyć samopoczucie po detoksie?

Wiele osób przyznaje, że w trakcie trwania diety sokowej zyskiwały więcej energii i chęci do działania. Ten stan wynikał z faktu, iż organizm oczyszczał się stopniowo z toksyn, przez co mógł sprawniej funkcjonować. Niemniej wspomniany „power” szybko może zniknąć, jeżeli nie utrwalimy efektów detoksu. Jak to robić? Niebagatelne znaczenie ma dieta i aktywność fizyczna.

Jeżeli przed rozpoczęciem diety sokowej nie stosowaliśmy żadnej specjalnej diety i raczej mało się ruszaliśmy, po detoksie musi się to zmienić. Wtedy jest o wiele prościej, gdyż przez te kilka dni nasz organizm niejako przygotowuje się do zmiany stylu życia. Aby nie zaprzepaścić tego, co osiągnęliśmy, dobrze jest od razu zmienić nawyki żywieniowe i zacząć uprawiać sport.

Codzienne żywienie

Mówiąc o zbilansowanej diecie nie mamy na myśli diety odchudzającej, w trakcie której ciągle jesteśmy głodni i poirytowani. Słowo „dieta” odnosi się do ogólnego sposobu odżywiania odpowiedniego dla danej jednostki. I tak osoby chorujące na celiakię powinny przejść na dietę bezglutenową, czyli unikać produktów zawierających gluten. A osoby niejedzące mięsa są na diecie wegetariańskiej bądź wegańskiej. Każda z tych diet jest inna, ale cel jest jeden – odpowiednie odżywienie i dostarczenie do organizmu wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

Tak samo po detoksie sokowym możemy zdecydować się na zmianę dotychczasowej diety, czyli dotychczasowego sposobu żywienia na bardziej zdrowy i urozmaicony. Na początek warto zrezygnować z niezdrowych przekąsek oraz późnych kolacji. Co wytrwalsi są w stanie całkowicie wyeliminować ze swojej diety cukier. Być może i nam z czasem uda się to zrobić. Ważne, by wprowadzać te zmiany stopniowo, acz konsekwentnie.

Aktywność fizyczna

Chociaż odpowiedni sposób żywienia to podstawowa kwestia przy próbach zrzucenia kilku zbędnych kilogramów, o wiele lepsze efekty uzyskamy, dodając do tego regularne ćwiczenia. O ile w trakcie detoksu sokowego powinniśmy raczej unikać intensywnego wysiłku fizycznego, o tyle po jego zakończeniu wprowadzenie go na stałe do swojego planu zajęć jest bardzo wskazane.

Dobrze dobrane ćwiczenia fizyczne nie tylko pomogą nam schudnąć, lecz także wpłyną na nasz układ mięśniowy, wzmacniając go, ponadto ujędrnią i uelastycznią skórę oraz pozwolą wysmuklić sylwetkę. W trakcie ćwiczeń uwalniają się też endorfiny, dlatego po wysiłku fizycznym czujemy się szczęśliwsi. Regularny trening pomoże też uniknąć efektu „wiszącej skóry” w wypadku dużego spadku wagi.

Ćwiczenia mogą być bardzo różne – od jazdy na rowerze, pływania na basenie po profesjonalne treningi na siłowni - istotne jest to, by były regularne. Działając w ten sposób, szybko zbliżymy się do upragnionej sylwetki i pokochamy zdrowy styl życia!

Polecane produkty

Zostaw opinię

* Imię
* E-mail Ukryty
   Strona www Adres strony zhttp://)
* Komentarz