jaką dietę sokową wybrać

Jaką dietę sokową wybrać?

Wiele osób pyta "którą dietę sokową mam wybrać?","która dieta sokowa będzie dla mnie najlepsza?" Otóż - na te pytania nie ma prostej odpowiedzi. Stworzyliśmy wiele zestawów diet sokowych, aby ułatwić Wam wybór. Przygotowaliśmy diety sokowe, którą są wstępem do detoksu sokowego oraz dla osób zaawansowanych. Posiadamy w swojej ofercie diety sokowe dla kobiet jak i dla mężczyzn. Więcej informacji o wyborze diety sokowej przeczytasz w dalszej części tekstu.

Spis treści


Co to jest dieta sokowa?

Dieta sokowa to rodzaj diety płynnej, która zakłada spożywanie samych soków podczas trwania detoksu. Soki owocowo-warzywne zastępują posiłki w ciągu dnia i zaspokajają podstawowe zapotrzebowanie na energię i makroskładniki. Skład naszych soków jest w 100% naturalny. Nie dodajemy do nich sztucznych barwników, konserwantów czy wzmacniaczy smaku. Kierujemy się zasadą – im mniej, tym lepiej. Nie dodajemy nawet wody! Soki to same owoce, warzywa i dodatek superfoods. Nad wartościami odżywczymi soków czuwa nasz dietetyk, a nad smakiem doświadczony szef kuchni.

Nasze diety sokowe można zakupić w wariantach: 1,3,4 i 7 dni. Dieta 1-dniowa to inaczej dieta testowa, która świetnie sprawdzi się wśród niezdecydowanych osób, które chcą sprawdzić czy detoks to dla nich dobre rozwiązanie. Diety na 3-dniowe i 4-dniowe polecamy szczególnie osobom, które wcześniej nie miały do czynienia z dietami sokowymi, ale równocześnie znają swój organizm, samozaparcie oraz silną wolę. Podczas trzech dni diety organizm zdąży usunąć złogi i zanieczyszczenia z jelit, usprawnić detoksykację organizmu, zredukować ilość zatrzymanej wody i w organizmie, rozpędzić metabolizm i w rezultacie zgubić kilka kilogramów. Dieta 7-dniowa to opcja dla prawdziwych fighterów, którzy wiedzą czego chcą i są gotowi na nowe wyzwania. Efekty przy diety 7-dniowej są najbardziej spektakularne. Przy takim detoksie nasi klienci gubią nawet kilka kilogramów.

No dobrze, ale jak rozpoznać czy nasz organizm jest zanieczyszczony i potrzebuje detoksu sokowego? Niestety żyjemy w czasach, gdzie toksyny atakują nas z każdej możliwej strony. Wystarczy wyjść na dwór i zacząć oddychać powietrzem zanieczyszczonym od spalin samochodów, przemysłu chemicznego czy odpadów. Zanieczyszczenia są również obecne w pożywieniu, które spożywamy. Każda przetworzona żywność, chemiczne słodycze czy gotowe wyroby cukiernicze to więcej konserwantów niż mogłoby się wydawać. Podczas detoksu sokowego pomagamy organizmowi usunąć toksyny z organizmu, odciążamy wątrobę i nerki oraz układ pokarmowy. Dostarczane wraz z sokami witaminy, minerały, antyoksydanty czy błonnik niesamowicie szybko trafiają do naszego krwioobiegu i zaczynają wspomagać orgaznim.

Dla kogo jest dieta sokowa?

Dieta sokowa to propozycja skierowana szczególnie do osób, które chcą osiągnąć wyznaczony cel i są nastawione na konkretne rezultaty. Nasi klienci są różni - niektórzy pragną poczuć się lekko, poprawić swoje samopoczucie i sylwetkę, inni chcą poprawić trawienie, wspomóc pracę narządów wewnętrznych i poprawić tempo metabolizmu. Są też osoby, które chcą naturalnie zgubić kilka nadprogramowych kilogramów, z którymi się od dłuższego czasu borykają. Tryb życia każdego z nas pozostawia wiele do życzenia. Przepracowujemy się, niedosypiamy, jemy przetworzoną żywność, przejadamy się lub niedojadamy, żyjemy w ciągłym biegu i stresie. Oprócz tego palenie papierosów, nałogi, alkohol dodatkowo potęgują kiepską sytuację dla organizmu. Dzięki diecie sokowej w łatwy i przyjemny sposób sprawisz, że Twój organizm wskoczy na właściwe tory.

Po zakończeniu diety sokowej dużo łatwiej rozpocząć przygodę ze zdrowym i regularnym odżywianiem. Soki mają 360ml lub 500ml pojemności i dzięki temu przyzwyczajamy organizm do mniejszych porcji. Dodatkowo, dieta sokowa uczy regularności i sprawia, że zyskujemy nawyk jedzenia o stałych porach dnia. Oprócz tego warto dodać, że dieta sokowa przynosi wspaniałe efekty w wyglądzie. Dostajemy bardzo dużo pozytywnych opinii od naszych klientów o poprawie stanu włosów, skóry czy paznokci. Zawarte w sokach SPORTFOOD witaminy, minerały oraz antyoksydanty wpływają pozytywnie na wygląd zewnętrzny, ponieważ pomagają uzupełnić np. niedobory witamin czy minerałów, które powstały podczas niezdrowej i nieregularnej diety oraz siedzącego trybu życia.

Soki SPORTFOOD można kupić także na sztuki i dodawać je do codziennej diety w ramach II śniadania czy podwieczorka. Soki mogą pomóc z nałogiem jedzenia słodyczy, ponieważ ich naturalna owocowa słodycz sprawia, że nie mamy ochoty sięgać po tuczące łakocie. Nasze soki uwielbiają także dzieci! Oprócz pysznego smaku, dostarczają też niezbędnej energii, witamin oraz składników mineralnych – nie ma zdrowszej przekąski dla naszej pociechy. Soki SPORTFOOD rekomendowane są także kobietom w ciąży i karmiącym. Dołączenia soków do codziennej diety sprawi, że nie trzeba będzie się dodatkowo suplementować czy martwić o niedobory

Którą dietę sokową wybrać

Dieta sokowa 1-dniowa

Dieta sokowa na jeden dzień to świetna opcja dla osób, które chcą spróbować smaków naszych soków oraz przekonać się do detoksu sokowego. Czy jeden dzień oczyszczania wystarczy? 1-dniowa dieta sokowa to świetna opcja dla osób, które nigdy nie miały do czynienia z naszymi sokami oraz dietami sokowymi! Ze względu na naturalny skład naszych soków już po jednym dniu poczujesz się lekko i odzyskasz utraconą energię oraz motywację do dalszej zmiany nawyków żywieniowych na zdrowsze.

W składzie naszej 1-dniowej diety sokowej jest aż 5 pysznych soków o pojemności 500 ml. Na tej diecie nie będziesz głodny – jeden dzień to około 1200 kcal pochodzących z najlepszej jakości składników. Przed rozpoczęciem 1-dniowej diety sokowej zalecamy 2-3 dniowy okres przygotowawczy.

Dieta sokowa 3-dniowa

Dieta sokowa na trzy dni to świetna opcja dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z dietami sokowymi. W ofercie mamy dietę 3-dniową z dodatkiem wody kokosowejdietę 3-dniową PREMIUM z dodatkiem kombuchydietę sokową z konsultacją dietetyczną oraz zestaw 2x 3-dniowa dieta - świetne rozwiązanie dla par lub przyjaciółek - we dwoje raźniej!

Co można osiągnąć dzięki 3-dniowej diecie sokowej? 3-dniowa dieta sokowa to świetna opcja dla osób, które wiedzą czego chcą i oczekują konkretnych rezultatów. 3 dni to optymalna ilość aby odzyskać utraconą energię, rozpędzić metabolizm i oczyścić organizm ze złogów. Pozytywnym „efektem ubocznym” jest utrata kilki zbędnych kilogramów! W składzie naszej 3-dniowej diety sokowej jest aż 15 pysznych soków o pojemności 500 ml. W zależności od wariantu diety można zdecydować się na opcję z prozdrowotnę kombuchę lub wodę kokosową. Warto również dołączyć shoty witaminowe – idealne na zimę. Jeden dzień diety 3-dniowej to około 1200 kcal pochodzących z najlepszej jakości składników – nie będziesz głodny. Przed rozpoczęciem 3-dniowej diety sokowej zalecamy 4-5 dniowy okres przygotowawczy.

Dieta sokowa na tydzień

Dieta sokowa 7-dniowa od SPORTFOOD to świetna opcja dla osób, które wiedzą czego chcą, znają swój organizm i są zdeterminowane. Osoby, które decydują się na dietę 7-dniową chcą osiągnąć konkretne rezultaty. To dieta dla prawdziwych fighterów!

Co osiągnę podczas 7-dni diety? 7-dniowa dieta sokowa to świetna opcja dla osób, które miały już do czynienia z dietami odchudzającymi i dietami sokowymi. 7-dniowa dieta to gwarancja utraconych kilogramów, nadmiaru wody i holistycznego oczyszczenia ciała i ducha, a także możliwość dostarczenia do organizmu całego wachlarza witamin, minerałów, antyoksydantów i błonnika, które wpłyną pozytywnie na jakość skóry, włosów i paznokci. Rozpędzony metabolizm to przyjemny skutek uboczny. Ze względu na naturalny skład naszych soków już po jednym dniu poczujesz się lekko i odzyskasz utraconą energię oraz motywację do dalszej zmiany nawyków żywieniowych na zdrowsze.

W składzie naszej 7-dniowej diety sokowej jest aż 35 pysznych soków o pojemności 500 ml i 14 wód kokosowych. W diecie 7-dniowej premium jest 35 soków o pojemności 500 ml, 7 wód kokosowych, 7 soków o pojemności 250 ml i 7 butelek prozdrowotnej kombuchy. Na tej diecie nie będziesz głodny – jeden dzień to około 1400 kcal pochodzących z najlepszej jakości składników.

Czy należy się specjalnie przygotować do wyżej wymienionych diet? Zdecydowanie TAK! Przykładowo przed rozpoczęciem 7-dniowej diety sokowej zalecamy 7-dniowy okres przygotowawczy.

Jak się przygotować do diety sokowej?

Na około 7 dni przed planowanym rozpoczęciem detoksu sokowego, zalecamy ograniczyć spożywanie poszczególnych grup produktów: żywność przetworzona, dania gotowe (z restauracji), mocna kawa. Zalecamy, aby całkowicie zrezygnować z: alkoholu, czerwonego mięsa, potraw smażonych w głębokim tłuszczu, białego pieczywa, słodyczy, słonych przekąsek, przetworzonego jedzenia, tłustego nabiału. Oprócz ograniczeń, jest również sporo zaleceń i grup pokarmów oraz napojów, które powinny znaleźć się w codzienny jadłospisie:

1. Szczególnie ważne jest odpowiednie nawodnienie i częściowe przygotowanie organizmu do diety płynnej. Dlatego zalecamy przynajmniej 1,5 l wody mineralnej w ciągu dnia, dołączyć można lekkie herbaty ziołowe.

2. Zalecamy, aby podczas przygotowania do diety sokowej w codziennym jadłospisie znalazły się świeże soki lub samodzielnie robione smoothies. Można je przygotować w kilka minut i spożywać w ramach drugiego śniadania.

3. W diecie powinny znaleźć się kiszonki, ponieważ stanowią bogate źródło witaminy K oraz probiotyków. Ich odpowiednia ilość poprawi pracę jelit oraz trawienie.

4. Ograniczenie spożycia mięsa jest bardzo istotne, jeżeli jednak masz ochotę na mięsną potrawę to wybieraj chude białe mięso (bez skóry) np. pierś z indyka czy noga królika.

5. Nabiał tłusty zastąp chudym, a mleko krowie wymień na dowolne roślinne.

6. Zadbaj o to, aby swój jadłospis podzielić na 5 małych posiłków, jedzonych w regularnych odstępach czasu.

7. Wprowadź do swoje diety jak najwięcej warzyw i owoców. Odpowiednia podaż błonnika zapewni sytość i przygotuje organizm przez prawdziwą „bombą witaminową” w postaci soków SPORTFOOD.

8. Doprawiaj swoje posiłki ziołami takimi jak: majeranek, pokrzywa, chrzan, pietruszka, kurkuma, anyż, tymianek, kminek. Zrezygnuj z soli, ponieważ prowadzi ona do zatrzymania wody w organizmie i nieprzyjemnej opuchlizny.

9. Jako źródła węglowodanów wybieraj skrobiowe warzywa (ziemniaki) oraz gruboziarniste kasze czy ryż brązowy.

Inne wskazówki przed dietą sokową? Przede wszystkim wysypiać się. Odpowiednia ilość snu sprawia, że jesteśmy lepiej zregenerowani i gotowi do działania. Warto poświecić na sen przynajmniej 7-8 godzin. Osoby niewyspane częściej sięgają po niezdrowe i kaloryczne przekąski, co w rezultacie prowadzi do wzrostu wagi. Warto również włączyć do swojego planu dnia aktywność fizyczną. Trening poprawi kondycję, sprawi, że organizm oczyści się z toksyn oraz poprawi odporność organizmu. Bardzo ważny jest fakt, że osoby aktywne fizycznie są zwyczajnie szczęśliwsze i dużo lepiej idzie im przestrzeganie diety. Jeżeli nie możesz ćwiczyć to spróbuj spacerować. Cel to minimum 10 tys. kroków dziennie.

Przykładowy dzień diety przygotowawczej od dietetyka SPORTFOOD

jaką dietę sokową wybrać

Dzień I

ŚNIADANIE, godz.: 9:00. Płatki owsiane gotowane na wodzie z dodatkiem orzechów włoskich, borówek, banana, malin.

II ŚNIADANIE, godz.: 12:00. Koktajl na bazie awokado, banana i kakao.

OBIAD godz.: 15:00. Dorsz pieczony z pomidorami, brązowym ryżem i surówką z kapusty kiszonej.

PODWIECZOREK godz.: 18:00. Słupki warzyw z domowym hummusem.

KOLACJA godz.: 20:30. Serek wiejski z papryką, kromka chleba z pasztetem warzywnym i ogórkiem kiszonym.

Dzień II

ŚNIADANIE godz.: 9:00. Kanapki z chleba pełnoziarnistego z masłem z orzechów włoskich i sałatką owocową z borówek, banana, malin.

II ŚNIADANIE godz.: 12:00. Koktajl na bazie mango, mleka kokosowego i cynamonu.

OBIAD godz.: 15:00. Curry wegańskie z cieciorką i surówką z marchewki.

PODWIECZOREK godz.: 18:00 Jogurt sojowy z owocami.

KOLACJA godz.: 20:30 Twarożek (chudy) z pomidorami, pieczywem razowym i kalarepką.

Dzień III

ŚNIADANIE godz.: 9:00. Budyń jaglany z kakao, migdałami i borówkami.

II ŚNIADANIE godz.: 12:00. Smoothie na bazie mleka kokosowego, banana i truskawek.

OBIAD godz.: 15:00 Filet z indyka grillowany bez tłuszczu z dodatkiem pieczonych ziemniaków i ogórków kiszonych.

PODWIECZOREK godz.: 18:00. Jabłko pieczone z cynamonem i orzechami.

KOLACJA godz.: 20:30 Zapiekanka ryżowa z warzywami i sałatką.

Co po diecie sokowej?

Po zakończeniu diety sokowej bardzo ważne jest przestrzeganie zasad zdrowego i regularnego odżywiania. Kaloryczność powinna zostać zmniejszona, aby nie doprowadzić do efektu jojo. Nie wiesz jak wyliczyć swoje zapotrzebowanie na energię oraz jak bilansować zawartość makroskładników w diecie? Nie martw się, z przyjemnością Ci pomożemy. Możecie zamówić 7-dniowy jadłospis skomponowany przez naszego dietetyka. Nie wyślemy Ci gotowego planu żywienia – skomponujemy dietę na podstawie szczegółowego wywiadu żywieniowego, Twojego stanu zdrowia oraz celu, który chcesz osiągnąć. Oferujemy możliwość wyboru ilości posiłków, zaznaczenia produktów i dań, których nie lubisz, a także tych, które chcesz mieć w swojej diecie. Dodatkowo oferujemy opiekę dietetyczną. Zdrowa i zbilansowana dieta to klucz do pięknej sylwetki, zdrowia i dobrego samopoczucia.


WYBIERZ SWOJĄ DIETĘ SOKOWĄ